2810220808 6977808027 Πλ. Κορνάρου 27, Ηράκλειο ioannis.nikiforos@ininsurance.gr

ΑΧ, ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΜΙΚΑΖΙ!

ΑΧ, ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΜΙΚΑΖΙ! {noPicture}

"Καμικάζι, αγάπη μου" λεγόταν η Και ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με πρωταγωνιστές τον Στάθη Ψάλτη, Σταμάτη Γαρδέλη και την Καίτη Φίνου, που σημάδεψε την λαϊκή κουλτούρα της δεκαετίας του '80. Το περίεργο όμως είναι ότι αυτή η ταινία του 1983 έχει σημαδέψει και τους Underwriters των ασφαλιστικών εταιριών εν έτι 2010 όταν φέρνουν στο νου τους οδηγούς μοτοσικλέτας.

Και ποιοι είναι αυτοί οι κύριοι Αντεραϊ τερς; Οι Αντεραϊτερς είναι κάτι σκοτεινοί τύποι κλεισμένοι στα μπουντρούμια των κεντρικών γραφείων των ασφαλιστικών εταιριών, που μερονυχτίς καταγίνονται με τον υπολογισμό ασφαλίστρων, έτσι ώστε οι ασφαλιστικές εταιρίες με τα χρήματα που εισπράττουν από τους ασφαλισμένους να μπορούν να πληρώνουν ζημίες, αλλά κυρίως να κερδίζουν και αυτές.

Σύρωμεν γραμμή και έχωμεν: Το βέβαιο είναι ότι υπάρχουν πολλές κατηγορίες οδηγών, είτε αυτοί οδηγούν μηχανή, είτε αυτοκίνητο. Ορισμένοι είναι καλοί, τακτικοί, έννομοι και προσεκτικοί, άλλοι είναι άτσαλοι, άτακτοι, απρόσεκτοι και αγενείς. Δυστυχώς, ο διαχωρισμός των οδηγών ανά κατηγορία δεν μπορεί να γίνει από τους Αντεράϊτερς, με αποτέλεσμα ο υπολογισμός των ασφαλίστρων να είναι δύσκολος έως αδύνατος.

Υπάρχουν οι οδηγοί δικύκλων, που οδηγούν χωρίς δίπλωμα, χωρίς κράνος και πολλές φορές με απογυμνωμένα οχήματα π.χ. χωρίς φτερά, φλας, πινακίδες. Ίσως τους έχετε προσέξει επειδή τα μηχανάκια τους απαστράπτουν από το πολύ νικέλω- μα, αλλά σίγουρα τους έχετε ακούσει από τον εκκωφαντικό θόρυβο που κάνουν οι εξατμίσεις τους. Η πλειοψηφία των οδηγών αυτής της κατηγορίας είναι ανήλικοι και το αγαπημένο τους σπορ είναι οι κόντρες. Συνήθως έχουν αποκτήσει τα οχήματα μετά από έντονη πολιορκία προς τους γονι ούς τους, οι οποίοι προκειμένου να τους ξεφορτωθούν, ενδίδουν στις απαιτήσεις των τέκνων. Προφανώς δεν ισχύει εδώ το γνωστό Κρητικό ανέκδοτο: «Μπαμπά, θα μου πάρεις μηχανάκι;» ρωτά ο γιος. «Βεβαίως παιδί μου» απαντά ο στοργικός πατέρας, «με πόσες βέργες το θες;»

Μια άλλη κατηγορία είναι αυτοί που έχουν μοτοσικλέτα για να εξυπηρετούνται στην καθημερινότητά τους. Βέβαιο είναι ότι κάποιοι από αυτούς δεν διαθέτουν την απαραίτητη άδεια οδήγησης, αλλά οπωσ-δήποτε δεν είναι τόσο επικίνδυνοι, όσο οι οδηγοί της προηγούμενης ομάδας.

Τελευταία αφήσαμε την ομάδα των οδηγών που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την κυκλοφορία και οδήγηση της μοτοσικλέτας τους και συμπεριφέρονται στη μοτοσικλέτα τους σαν να είναι το άλογο μια κάποιας άλλης περασμένης εποχής. Αυτούς τους διακρίνομε από την άψογη κατάσταση που βρίσκονται, τόσο τα οχήματα τους, όσο και η ενδυμασία τους. Φορούν πάντα κράνη, συχνά τους συνα- ντάμε με την ειδική στολή απαραίτητη για την οδήγηση μεγάλου κυβισμού μηχανών, ενώ φροντίζουν τη νύχτα να διαθέτουν τα ρούχα τους φωσφορίζουσες λωρίδες για να είναι διακριτοί στο δρόμο.

Αυτοί οι μοτοσικλετιστές που διαθέτουν τα απαραίτητα έγγραφα είναι και οι μόνοι που δικαιολογούνται απόλυτα για τα παράπονα που εκφράζουν προς τους ασφαλιστές τους κάθε φορά που τους αναγγέλλεται νέα αύξηση στα ασφάλιστρα. Όπως είπαμε όμως, είναι σχεδόν αδύνατος ο υπολογι σμός ασφαλίστρων στις μοτοσικλέτες διότι λόγου του ελλιπέστατου ως ανύπαρκτου ελέγχου, κυκλοφορούν πολλοί παράνομοι. Μοιραία, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

Μετά την αύξηση των ασφαλιστικών ορίων από τις 500.000 ευρώ ανά ατύχημα στο ίδιο ποσό ανά άτομο, (στις επικείμενες αυξήσεις το ποσό αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί) είναι βέβαιο ότι τα ασφάλιστρα θα είναι δυσβάστακτα για αυτούς που μέχρι χθες νόμιζαν ότι με ένα πενηντάρικο είχαν «καθαρίσει» με το θέμα ασφάλειας.

Οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές καλύψεις για μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα σήμε- ρα είναι: Αστική Ευθύνη Σωματικές Βλάβες 500.000 ευρώ ανά άτομο & Αστική Ευθύνη Υλικές Ζημίες 500.000 ευρώ ανά ατύχημα.
Πέραν αυτών, υπάρχουν και καλύψεις που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός προκειμένου να είναι ενισχύσει την ασφάλεια του.

Αυτές είναι:
Νομική Προστασία. Είναι η κάλυψη που θα σας ξελασπώσει όταν πραγματικά την χρειαστείτε. Π.χ. όταν εμπλακείτε σε ατύ- χημα στο οποίο η υπαιτιότητα της ευθύνης δεν είναι ξεκάθαρη, τότε μέσω της νομικής προστασίας θα καλυφθούν τα δικαστικά έξοδα για να βρείτε το δίκιο σας. Η έξτρα αυτή παροχή κοστολογείται από 10 έως 50 ευρώ ετησίως, αναλόγως την εταιρία η οποία την προσφέρει. Μην ξεχνάμε, ότι
πληρώσεις αγοράζεις.

Πυρκαγιά. Είναι η κάλυψη που θα σας αποζημιώσει όταν το όχημα σας καεί. Προ- σοχή! Ορισμένες εταιρείες (οι «πονηρές») δεν καλύπτουν πυρκαγιά από εμπρησμό.

Τρομοκρατικές Ενέργειες. Καλύπτουν μόνο της ζημίες που θα προκαλέσει στο όχημα τρομοκρατική οργάνωση. Απαραί τητη προϋπόθεση για ενεργοποίηση της κάλυψης είναι ανάληψη της ευθύνης από αναγνωρισμένη τρομοκρατική οργάνωση. Προσοχή! Μην πέφτετε σε μη αναγνωρι σμένες οργανώσεις...

Αυτές είναι οι συνηθέστερες καλύψεις που μπορεί να αγοράσει κάποιος για να καλύ ψει το «άλογο» του.

Τι γίνεται όμως με την κλοπή; Ποια κλοπή; Δηλαδή όταν βγει ο αναβάτης από το Saloon και δεν βρει «παρκαρισμένο» το καθαρόαιμο άτι του εκεί που το άφησε; Α, μάλιστα...

Δυστυχώς, καμία ασφαλιστική εταιρία δεν διαθέτει αυτή την κάλυψη με ασφάλιστρο προσιτό στον καθένα μας. Ίσως, μια ή δυο εταιρίες ασφαλίζουν για κλοπή κάποιες συγκεκριμένες μάρκες μοτοσικλετών, αλλά και πάλι με απαγορευτικά ασφάλιστρα που αγγίζουν τα 50 ευρώ ανά 1.000 ευρώ αξία μηχανής. Προσοχή λοιπόν φίλοι οδηγοί- αναβάτες: τα ασφάλιστρα για κλοπή είναι επιπλέον των άνω καλύψεων, οπότε φρο- ντίσετε να διπλοκλειδώνετε τη μοτοσικλέτα σας και αν μπορείτε να τη φυλάσσετε σε προστατευμένο σημείο.


Φεβρουάριος 2010, Τεύχος 28 Stop & Go σελ. 36 | ΠΡΟΒΟΛΗ >>

Για σχόλια και ερωτήσεις σας το e-mail μου στην διάθεση σας.
ioannis.nikiforos@ininsurance.gr
Ιωάννης Β. Νικηφόρος
Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής

 

Πίσω